Fotografie a povídání o dovolené na Kanárských ostrovech

Fuerteventura - únor 2003

Na Fuerteventuru jsme se vypravili 20. února. Původně jsme měli sice v plánu Egypt, ale z důvodů neustále hrozící války jsme raději zvolili Kanárské ostrovy.

Cestovali jsme se společností Canaria Travel. S jejich službami jsme byli ve všem spokojeni, až na to, že cestu tam jsme si létání pořádně užili. Měli jsme dvě mezipřistání - v Maroku a na Lanzarote, takže jsme nakonec cestovali celý den - na letišti jsme museli být ráno v 7.00, odlétali jsme načas v 9.00 a do hotelu jsme se dostali až večer v 19 hodin. Ale pilot byl šikovný a posádka letadla příjemná, takže se to dalo vydržet. Většina lidí vystoupila na Lanzarote a na Fuerteventuru nás letělo už jen pár.

Přivítalo nás větrné a zatažené počasí. Delegátka ale slibovala, že vítr mraky určitě do druhého dne rozfouká. Úplně do druhého dne to sice nebylo, ještě druhý den po příjezdu bylo napůl zataženo, ale už hezky a pak už celé dva týdny bylo krásně, jasno, teplo a svítilo sluníčko a vítr foukal jen málo a občas.

Hotel, ve kterém jsme bydleli, se jmenuje Occidental Grand Fuerteventura a je naprosto nádherný. Má krásnou polohu přímo nad kilometry dlouhou písečnou pláží s bílým pískem, ke které se dá sejít z hotelu po schodech. Hotel je veliký, skládá se z menších domků, celý areál tvoří jakoby městečko, kde je několik barů, restaurací, 8 bazénů, obchody, cukrárna, pivnice, sportovní centrum - fitnes, tenisové kurty, herna... Možností k zábavě je tu mnoho, takže se nám ani nechtělo opouštět příjemný areál hotelu, kde je vše "all anclusive". Přesto jsme chtěli vidět i jiné části ostrova, takže jsme si půjčili auto a jeden den jsme jezdili po ostrově. Jeden den není moc, ale na prohlídku ostrova Fuerteventura to úplně stačí. Krajina je víceméně jednotvárná, všude sopečný písek, hory ne moc vysoké. Podívali jsme se na nejjižnější část ostrova, byl tam maják, velký vítr a veliké vlny. Také jsme se podívali na pláž Sotavento, vyhledávané místo surfaři. V tomto období tam ale skoro žádní nebyli, protože vítr je na ně moc malý, příznivá sezóna jim nastává až od května, přibližně do října, kdy je silný vítr a moc těch "normálních turistů" tam nejezdí, zato surfařů hodně. Také jsme byli v zoologické zahradě, ale na velbloudech jsme nejeli, bylo nám jich líto.

Moře bylo sice chladnější, ale ne tak, aby se v něm nedalo koupat. Radka se koupala hned od prvního dne, my jsme se odhodlali až později. Druhý týden pobytu, když bylo už opravdu velké horko, tak bylo i moře znatelně den ode dne teplejší.  Některý den byly větší vlny, ale koupat se dalo. Vstup do moře je velmi pozvolný a pláž nádherná.

Bridž jsme hráli občas ve třech, což není ono, ale ani nám moc nechyběl. Hráli jsme obří šachy, ale když hrozilo, že se na sluníčku spálíme, většinou jsme je ukončili remízou. Taky jsme hrávali na balkoně scrable. Skoro každý den jsme s Radkou chodily dopoledne na aerobic, večer byla různá divadelní představení.

Jídlo bylo výborné, veliký výběr a švédské stoly se všemi možnými dobrotami. V barech zase nabízeli skvělé drinky a koktejly jako např. Piňa Colada. Znáte Piňu Coladu? Je skvělá, jestli chcete, udělejte si ji doma, tady je recept. Mezi nabídkou všech možných piv bylo i české plzeňské.

Prožili jsme zde nádherných 14 dní, což je vidět i na fotografiích, které následují. Doufám, že se sem ještě někdy vrátíme.

Fotografie:

Náš pokoj s velikou postelí Chystáme se na procházku
Obhlížíme bazény - tenhle je sportovní - závodní Tenhle je mělčí - hlavně pro děti
Pohled z terasy hotelu dolů na pláž Jsem připravena na koupání
První den byly ještě trochu mraky Vstupní hala hotelu
Bar v lobby Na terase u lobby se dalo příjemně sedět, popíjet a koukat na moře
Automat s colou light (i s jinými nápoji samozřejmě) Cesta k moři z terasy hotelu
Druhá snídaně - jablíčko a cola light Zatím jen zkoušíme, jak je moře teplé
Raďulka už sbírá odvahu A teď už jde na to
Ta barva moře není nijak upravená - je skutečně takhle krásně modrá Bazénů bylo celkem 8
Tahle fotka nepotřebuje žádný komentář a tahle také ne
To je drink před obědem... ...oblíbené Campari
Radka je evidentně spokojená Tady jsme na nejjižnějším místě ostrova, byl tam opravdu dost velký vítr
Vypůjčené autíčko A takhle tam vypadají silnice (některé)
Krátký odpočinek po obědě Radka s kaktusy
Pláž Sotavento - místo vyhledávané surfaři V zoologické zahradě
Tom s leguánem nad hlavou - nebojí se (Tom) Krokodýli nejsou vůbec sympatičtí a jsou dost blízko
Konečně fotka, na které jsme všichni tři spolu Cvičíme aerobic
Cvičilo se každý den ráno hodinu Radka u bazénu
Ještě jednou pohled dolů na pláž Příprava na šachy
Dopoledne u bazénu. A na tu horu vzadu Tomáš s Radkou vylezli Část salátového bufetu
Tady už jsou na té hoře Ráďa odpočívá
Ráďa čeká na vlnu Bary byly i u bazénů
Ta voda musí být opravdu docela teplá... ...když jsme tam vlezli všichni.