Nečekané řešení

15.04.2023

 

Neobvyklé řešení mělo rozdání 15 ze 4. kola pražské skupinové soutěže.

Krabice 15, rozdával S, NS v druhé




QJ2
A432
109
9542

 




AK943
Q1097
Q3
AK




-
KJ86
AJ8752
Q76

 




108765
5
K64
J1083

 

 

Zhruba polovina stolů na lince EW vydražila slem. 6BT, které se také ve výsledkové listině objevily, bylo odsouzeno k záhubě, ale 6 mělo značné šance, a na 5 stolech je také hráči splnili.

U našeho stolu však přišel velice nepříjemný výnos 2. Po každém jiném lze rozdání sehrát křížem.

Ještě nepříjemnější by byl výnos A a pokračování dalším trumfem. Pak by bylo možné splnit jen shozením kára a vypracováním kár zahráním kárového esa a pak kluka.

Na první pohled se zdá správné odblokovat trefy, na Q zahodit káro a snapnout káro. Problém je v tom, že pak budeme potřebovat prosnapnout ještě jedno káro. Pokud bychom trumfli, soupeři vezmou esem a trumfnou ještě jednou a zbaví nás posledního trumfu a tím i možnosti snapu. Hlavní hráč tak musí změnit způsob hry na křížové snapy, zahrát piky a tím se sám zkrátit na stole.

Trochu překvapivé je, že i když se zdá, že pak již nelze závazek splnit, opak je pravdou a již prakticky nelze spadnout.




-
A43
-
9

 




94
Q10
-
-




-
KJ
J8
-

 




108
-
K
J

 

Hlavní hráč nyní přirozeně snapne káro a Sever je v bezvýsledné situaci. Pokud nepřesnapne, hlavní hráč dohraje křížem. A pokud přesnapne a trumfne, změní hlavní hráč opět názor, dotrumfuje a dohraje na vysoké káro.

 

Ale i po výnosu malým trumfem, se jeví, že se křížovým snapům nevyhneme. Proto u našeho stolu vzal Západ trumfový výnos v ruce, odehrál dva vysoké piky a snapl třetí kolo piků. Nyní jsou trefové přechody do ruky příliš cenné a takže není možné odblokovat oba trefy. Hlavní hráč tedy přešel trefem a zahrál čtvrtý pik. Sever zahodil károvou devítku a stůl snapl.




-
A43
10
954

 




9
Q107
Q3
A




-
K
AJ87
Q7

 




10
-
K64
J108

 

Nyní se musí hlavní hráč rozhodnout, kolik měl původně Sever kár.

1) Pokud měl tři (tedy rozlohu 3-3-3-4), lze přejít trefem a snapnout poslední pik. Pak projdou i obě levné barvy a hlavnímu hráči zbydou v ruce jen trumfy.

2) Pokud měl, jako ve skutečnosti, Sever jen dvě kára (tedy rozlohu 3-4-2-4), vede k cíli trochu divoké řešení. Nyní je nutné rychle odehrát A, dokud je Sever ještě má, a tím takto extrahovat Severu poslední káro. Pak přejde do ruky trefovým esem a zahraje pik. Kára jsou sice otevřená, ale Sever již nemá káro, takže může jen zahodit tref. To ale nestačí, protože stůl snapne, stáhne poslední tref a teprve nyní zahodí ztrátové káro.

Hlavní hráč bohužel zvolil variantu 1) a spadl.

 

Předcházející rozdání