Jak hrát daylongs na BBO
(postřehy a tipy
22.7.2020
Úvodem
Daylong
neboli
Jak je den dlouhý je poměrně nová a velice
populární forma soutěží na bridžovém serveru BBO (jak hrát bridž na BBO najdete
v návodu Evy Fořtové opodál). Ke hře nepotřebujete partnera, protože sedíte u
imaginárního stolu se třemi boty. Soutěžíte s dalšími hráči zaujímajícími stejné
místo (jih) jako vy, u stolů se stejnými rozdáními a třemi boty dražícími stejný
systém (nikdy se vám nestane, že by se stejnými kartami u jiných stolů zadražili
boti ve stejném sledu něco jiného). S jihy obsazenými lidskými protivníky
porovnáváte své výsledky tak, jako při normálním turnaji.
Pandemie koronaviru na bridžisty
dopadla tvrdě, ale mně přinesla snad i něco pozitivního. Od března jsem po mnoha
letech začal znovu hrát na BBO a v průměru, hlavně při
daylongs a
rakouských turnajích, sehrál doteď každý den přes 30 partií, což dává docela
úctyhodných cca 5000 partií. O svých zkušenostech s daylongs
bych se proto rád podělil v dalším textu.
K organizaci turnajů
Daylongs
většinou využívají topové hodnocení, ale menší část turnajů je hodnocena i
rozdílově. Hrají se obvykle na osm, méně často dvanáct a výjimečně i více
partií. Každý den v 7:00 našeho (letního) času začínají nové turnaje, které
můžete rozehrát a musíte ukončit kdykoli během příštích 24 hodin. Turnaj můžete
kdykoli přerušit, dokonce i uprostřed partie (v takovém případě není dobré
zapomenout, jaké karty už šly), a kdykoli během dne a noci v něm pokračovat a
dokončit ho. Pokud to náhodou nestihnete, nejste hodnoceni a jinak se nic
neděje.
Turnajů je celá řada. Každý den se jako základ hrají (na
osm rozdání) na BBO třeba čtyři topově hodnocené turnaje očíslované BBO MP1 –
BBO MP4, dva rozdílově hodnocené turnaje očíslované BBO IMP1 – BBO IMP2 a jeden
BBO MP „just declare“ turnaj, kde se pouze v roli hlavního hráče sehrávají již
vylicitované závazky (pokud si myslíte, že je to bez licitace nuda, tak vás
partie rychle vyvedou z omylu). K tomu ještě další, méně obsazované turnaje na
12 partií a podobně. Především o víkendu se pak hrají ještě „nášupové“ i
dvoudenní turnaje, jež mohou být pro někoho přitažlivé tím, že mají zhruba
desetkrát větší účast než turnaje pravidelné. Pokud je ale chcete vyhrát,
počítejte s tím, že ještě 75 % vám bude stačit na umístění až kolem padesátého
místa.
Pro někoho zásadní nevýhodou je, že základní turnaje
jsou placené a osmička partií vás přijde na necelých 40 centů. Právě toto je
důvod velké popularity velkých víkendových turnajů, které jsou zadarmo. Na druhé
straně jsou víkendové turnaje řadou hráčů brány dosti nevážně a dovolí si při
nich zejména při licitaci věci, které by je u poctivě zaplaceného turnaje ani
nenapadly. Proto bych řekl, že běžné placené turnaje mají hráčsky vyšší úroveň.
Oproti normálnímu bridžovému
turnaji se stejné partie nehrají u všech stolů, ale každá z nich obvykle pouze
v relativně malé skupině hráčů. Pro server by bylo jednodušší vygenerovat stejné
partie pro všechny (i když největší
daylongs
hraje až 15 000 hráčů u stejného počtu imaginárních stolů – oprava: tento víkend
bylo přihlášeno k takovému turnaji přes 21 000 hráčů!), ale musí se bohužel
bránit hajzlíkům, kteří by rádi podváděli a vyhrávali turnaje tím, že by si
sehrávané partie předtím na jiném počítači pod jiným nickem prohlédli a
zanalyzovali. Systém, který vám generuje rozdání, má jako součást preventivní
strategie pro každý turnaj nachystanou dostatečně širokou sestavu partií, kterou
nepřehledně náhodně rozhází mezi jednotlivé hráče a z nich pak až na závěr dne
po sehrání partií vyprofiluje skupinky těch, kteří hráli stejnou konkrétní
partii a sestavu. V praxi to znamená, že se porovnáváte s hráči, kteří hráli
stejnou partii jako vy, ale u každé partie jde o jiné hráče! U malých
daylongs,
kde v daný den soutěží několik set hráčů, je počet porovnávaných mezi dvaceti a
třiceti, někdy i o něco méně, u víkendových
daylongs,
které jsou zadarmo a hraje je 15 000 lidí, se mezi sebou u jedné partie
porovnává většinou několik set soutěžících.
Pokud si kladete otázku, co vám
placené
daylongs
dají oproti těm zadarmo, tak asi tři věci.
Za prvé
vám umožní hrát bez omezení relativně rozumný a kvalitní bridž (daylongs
zadarmo jsou zařazovány na BBO nepravidelně, i když se mi zdá, že v posledních
dnech se jejich počet zvýšil). Pokud přijmete za své, že za ně platíte (rozumnou
částku) jako za jakékoli turnaje v reálu, zahrajete si kdykoli a nemusíte to
nějak plánovat.
Za druhé,
a to je pro mne hlavní plus, narážíte v daylongs
(na rozdíl od jiných forem hraní bridže na BBO) v podstatě neustále na krásné
zajímavé partie, které opravdu prověří (především) vaši sehrávku a neustále vám
ukazují, jak mnohotvárný je bridž. Poměr zajímavých partií oproti nezajímavým je
tak velký, že musí jít o vybírané partie. Jako matematik statistik vím, jak je
složité udělat vyrovnaný výběr partií, které nejsou přihnuté v žádném ohledu a
nejsou třeba více rozlohové, než by měly být (což je to, co po celý život
paradoxně vyčítám partiím namíchávaným počítačem v reálu v mém bridžovém klubu,
kde je, podle mého názoru, posun směrem k přehnaně rozlohovým partiím
evidentní).
Daylong
partie na BBO jsou (z mého pohledu) přihnuté pouze a jen směrem k zajímavosti a
nijak jinak (a platí to, pozor, právě jen pro
daylongs,
ne pro další partie na BBO generované a hrané).
Zajímavost partií sehrávaných
v rámci daylongs je dále zvýšena malým organizačním opatřením, které spočívá
v tom, že vám při každém rozdání dají do ruky
nejsilnější kartu kolem stolu.
Opravdu málokdy se vám stane, že v partii pouze pasujete (i když v některých
partiích je to to nejlepší, co jste mohli udělat). Pokud dostanete do ruky na
třetím nebo čtvrtém místě 11 bodů, je vždycky otázkou, zda partii otevřít a při
daylongu je to ještě větší problém než v reálném bridži, protože víte, že i ti
ostatní budou mít list těsně pod primérkou, a mnozí vaši soupeři, kteří by si to
v reálu rozmysleli, tak učiní.
Před nějakou dobou jsem došel
k závěru, že pozitivní aspekty otevírky převažují, ale když jsem třikrát otevřel
na třetím místě s „normálními“ 11ti body a bot naproti mě se svými deseti nebo
jedenácti poslal do 2BT, ze kterých jsem spadnul a měl desetiprocentní výsledek,
vrátil jsem se k zásadě, že otevírám i při
daylongs
pouze s jedenácti body, které mají navíc nějaké další plus. Tak ostatně činí i
boti, kteří s opravdu pěknou kartou rádi otevírají i s desíti body. Vlastnictví
pikové barvy je samozřejmě třeba hodnotit jako plus, ale žádné dogma, že s piky
prostě musím otevřít, se mi během dlouhodobého hraní neosvědčilo.
To, že nikdo z hráčů kolem stolu nemá v rozdání více
bodů než vy, samozřejmě občas využijete při sehrávce nebo obraně, ale není tomu
tak často, jak byste očekávali (zvláště u sehrávky v roli hlavního hráče) a
partií, kde byste takto dopočítali soupeře, je v praxi dost málo.
Za třetí
- ti soutěživí, a to jsme všichni, i když to mnozí nepřiznáváme, mohou
v americkém stylu hromadit za úspěchy v daylongs
soutěžní BBO body a zvyšovat si oficiální BBO třídu. Za každý placený
daylong
můžete, pokud uděláte výsledek, získat body. Celý systém je vymakaný a
stimulující, založený na dvou progresivně nelineárně se chovajících faktorech.
V běžném velkém každodenním
daylongu
získáte už za cca 55 % obvykle nějaké setiny soutěžního bodu, za výsledek na
úrovni 65 % to může být přes jeden soutěžní bod a pokud překročíte 70 % a
dostanete se třeba do první dvacítky, může jít i o více než 10 soutěžních bodů.
Každý hráč je tak motivován tím, že může často získat aspoň nějaký zlomek bodů
jako odměnu za dobrou hru a má šanci získat jednorázově i tisíckrát více, pokud
zahraje skoro jako Pánbůh a má k tomu ještě trochu štěstí.
Získané body proměňujete za výkonnostní třídy, a to opět
nelineárně. Jestliže na druhou třídu vám stačí jeden 1 soutěžní bod, potřebujete
na třetí už pět bodů a na čtvrtou dvacet. Na devátou třídu musíte získat 500
bodů a na desátou, která je oficiální vstupenkou mezi „BBO masters“, potřebujete
těch 500 bodů získat ještě jednou, a to už není legrace a bude vás to určitě
stát hodně času a aspoň pár tisícovek (korun). Jakmile už ale mezi mistry BBO
jste, zvyšuje se vám třída za každých dalších 100 soutěžních bodů. Nejvyšší
třída, kterou jsem na BBO potkal, dosáhla čísla 57, což je úctyhodných 5700 BBO
soutěžních bodů. Nešlo ale přitom ani vzdáleně o nejlepšího hráče, protože
historicky nejlepším 250 ti jsou vyhrazeny symboly J, Q, K a A (třeba BBO králů
je 29 a v různých průběžných pořadích nejlepších hráčů za den, měsíc nebo rok na
ně narazíte a když se vám zrovna daří, můžete být před nimi, ale tajemné eso
jsem neviděl ještě nikdy).
Malý tip na závěr této kapitolky
pro ty, kteří se rozhodnou si zlepšit BBO výkonnostní třídu –
hrajte běžné denní
daylongs
s co nejvíce hráči – tj. v zhruba pořadí
MP1, just declare MP1, IMP1, MP2 atd. Někdy v dubnu se mi podařilo vyhrát IMP
turnaj na 12 partií, který hrálo 139 hráčů, a obdržel jsem do kasičky
1,6 BBO bodu.
Za 12 místo v MP1, kde hrálo těch hráčů přes 1 200, jsem dostal necelých
14 BBO bodů.
Počet rozdělovaných bodů i odměňovaných hráčů progresivně roste s počtem
účastníků více, než byste očekávali. A druhý, jemnější tip – pokud vám jde o
body, hrajte turnaje na topy (MP). Z deseti IMP turnajů, kde jsem hrál vcelku
slušně, jsem u devíti nahrál 5-10 IMP do plusu (o moc více to nešlo) a u
desátého 25 IMP (za ten jsem dostal sedm BBO bodů). Naproti tomu zhruba před
měsícem, kdy se mi nejvíce dařilo, jsem za sedm MP turnajů (kde se dařilo)
nahrál přes 85 BBO bodů. Páráky zkrátka víc nesou (když se daří, jinak je to
jedno).
Hra s boty
Současná BBO využívá pro
daylongs
(na rozdíl od jiných forem bridže na BBO, kde si je musíte zaplatit) pokročilé
(advanced) boty, kteří hrají docela slušně – natolik dobře, aby mělo smysl se na
soutěžní bázi porovnávat s dalšími bridžisty. Přesto chce hra s boty dobré
nervy, protože vás občas jako partnera pěkně vypečou a brutálně zadají v obraně
partii nebo vás při licitaci pošlou do dementního závazku.
Licitace s boty
Všichni boti kolem dokola
samozřejmě draží stejný systém – víceméně naturální 2/1 s řadou konvencí, které
jsou již mezi hráči po celém světě tak zažité, že vám ani jako konvence
nepřijdou (některé jejich konvence jsou mimochodem hodně užitečné a snadno se
pamatují, jako třeba
new minor forcing,
jež je alternativou našeho x-y BT nebo
minor stayman
po otevření 1BT). Všechny hlášky botů jsou on-line vysvětlovány a jejich význam
si můžete kdykoli vyvolat a oživit. Předtím, než učiníte hlášku, si sami můžete
projet, co by v dané konkrétní chvíli znamenaly všechny vaše hlášky (tuto
možnost mají samozřejmě i všichni vaši soupeři hrající stejnou partii u jiných
stolů).
Přesto není dražba s boty jednoduchá a dlouhodobě se asi
vyplácí příliš ji nekomplikovat, protože pokud se výjimečně dostanete za hranice
jejich schopností, tj. mimo dražební sekvence, které mají nějak naprogramovány,
ukáže se, že jsou to jenom stroje, jež mohou naprosto ztratit orientaci a poslat
vás do nesmyslného závazku. Někdy takovou nebezpečnou situaci odhalíte i tak, že
v dražební sekvenci doposud probíhající ve stylu jednoduchého 2/1 je najednou
vaše další hláška, kterou si chcete vybrat, vysvětlena zcela jinak, než byste
očekávali (supersilná karta oproti běžné) a boti ji tak také vezmou (a pošlou
vás nečekaně do velkého slamu). Proto si na své hlášky neustále dávejte velký
pozor a kontrolujte si jejich postulovaný význam i v situacích, kdy byste to
s lidským partnerem nikdy nedělali.
Mezi kuriózní případy ztráty orientace botů, se kterými
jsem se potkal, patřila situace, kdy jsem na otevření 1BT zasáhl 2 kára (5-5 na
drahých) a když jsem později zadražil z nějakého důvodu ještě jednou karovou
barvu, byly mé všechny zbývající hlášky v dlouhé licitaci vysvětlovány tak, že
mám 5-5 na drahých a nejméně 4 list karový k tomu, a nikomu u stolu kromě mě
nevadilo, že mám nejméně 14 karet. K jiné podobné situaci došlo, když jsem po
pasu v sekvenci 1BT – pas – 2 kára – pas (já) – 2 srdce – pas – pas řekl s 5-5
na levných v re-open pozici 2BT, což si počítač hbitě vyložil jako 20-21 bodů, a
protože se dražilo dále, a i ostatní něco bodů ukázali, měli jsme brzy u stolu
nejméně 49 bodů.
Speciálním občasným problémem se stane, když vám
vysvětlující doprovod sdělí, že některý z botů má v ruce konkrétní eso, které už
držíte sami. Stalo se mi to třikrát a když v prvních dvou případech měl vlastník
esa namísto něj šikenu, dedukoval jsem tak i ve třetím případě a šel do obrany
celoherního závazku s jistým trefovým nejméně desetifitem (první soupeř
deklaroval 5-5 na drahých a druhý trefovou šikenu, zatímco já měl trefy čtyři a
můj dle vysvětlení nejméně tři, protože více jich v rychlé nepřehledné dražbě
ukázal nestačil). Protože ale falešný vlastník trefového esa neměl v trefech
šikenu, ale třetí desítku(!) a i jeho partner měl také zrovna třílist, odbránili
jsme s botem hru, která nešla, s pouhými sedmi trumfy za 1100.
Boti v každé situaci používají
ne jeden, ale hned dva systémy oceňování karty a je dobré postupovat podobně.
První, klasický systém „na figurové body“ (HCP) kombinují s takzvanými
total points,
kde k bodovým hodnotám přičítají tři body za šikenu, dva za singla a jeden za
dubla (na otevření dva trefy vám tak může stačit i 18 bodů, pokud máte 24
total points
a u slabých rozlohových karet někdy při vysvětlení dražby ani HCP neuvádějí a
dozvíte se třeba, že mají aspoň 5
total points).
Především u rozlohových partií je toto nutné brát v každé fázi licitace v úvahu.
Výnosy botů
Boti vynášejí proti BT závazkům
pasivně v souladu s bridžovou školou, ze
které pocházejí autoři jejich programu. Než jsem na to přišel, párkrát mě
dostali, když do BT závazku po dražbě 1BT-3BT vynesli dvojku jako čtvrtou shora,
a protože barva musela být mezi ně rozdělena 4-4, neřešil jsem zablokování barvy
dvojím propuštěním a naivně spadl z jinak loženého závazku, jelikož výnos přišel
bez zjevného důvodu od třetí osmičky a pětilist byl
naproti.
Osobně s touto koncepcí nesouhlasím a pasivní výnos mi
často pomohl, ale spoléhat se na to úplně nemůžete, protože to není pravidlem a
v jiných partiích (bohužel) dostanete výnos opravdu z nejlepší barvy. Jako celek
jsou výnosy oproti normálnímu bridži hůře odhadnutelné, což hlavnímu hráči
ztěžuje sehrávku. No a když vynášíte vy, samozřejmě také nemůžete očekávat, že
bot vždy pochopí, že vy z nejlepší barvy nosíte, a nedivte se, že vám ji při
první možné příležitosti nevrátí a neporazí závazek. Tato výnosová strategie
však nemá nic společného s v Čechách milovanými výnosy do BT naslepo na partnera
(se kterými osobně souhlasím úplně nejméně). Boti se prostě snaží nosit bezpečně
a nezadat výnosem zdvih.
V barevném závazku má bot v seznamu priorit velice
vysoko získání snapu a tak často nese singl nebo dubl, pokud jde o výnos do
barvy dražené soupeři, můžete si tím být v podstatě jisti.
Ze sekvencí, jak jsem si ověřil, nese bot docela poctivě
v klasickém stylu (král z AK, kluk z KJ10, desítku z Q109) a nosí tak radši než
většina hráčů, které znám, a to i do barvy. Ze tří malých nosí do barvy malou a
do BT velkou, z delší barvy vždycky čtvrtou.
Obrana botů a s boty
Klíčová informace je, že boti brání principiálně zcela
jinak než normální člověk. Obrana každého z nás je založena na soustavě
pravidel, které na základě zkušeností a kombinačních schopností přizpůsobujeme
konkrétní situaci. Druhý v pořadí dává do zdvihu běžně malou a třetí zase
velkou, pokud ovšem v řadě specifických situací nevyhodnotí, že je třeba toto
základní pravidlo porušit (schopnost najít právě tyto případy, kdy se správně
odchýlíme od univerzálu, definuje dobrého hráče).
Naproti tomu boti brání tak, že v každém okamžiku
nasimulují a sehrají s danými kartami velké množství variant rozdání v souladu
s tím, co vědí z licitace a dosavadní sehrávky, a nakonec vyberou zahrání karty,
které v průměru dává nejlepší výsledky. V praxi to vede k tomu, že některá
zahrání botů jsou velice překvapivá, ať už v dobrém či špatném pro vás, a
některá zahrání jsou zcela nevyzpytatelná. Bot často například i během partie
zahraje v barevném závazku singl figuru včetně krále, pokud má rozumnou šanci na
snap, a pokud jiná pokračování, která si nasimuluje, nejsou z pohledu
převládajícího výsledku atraktivní. V průběhu partie někdy bot po vašem dobrém a
netriviálním zahrání příliš brzy sbalí fidlátka, když vidí ze simulace, že váš
postup jednoznačně směřuje k cíli, aniž byste to v té chvíli už věděli i vy, a
zadá vám naoko triviálně partii, kterou byste mohli, ale také nemuseli splnit.
Podle informací z BBO boti nijak neinterpretují vaše
signály při odhozu a nepřizpůsobují jim obranu. Moc se mi tomu nechce věřit.
Velice často se mi stává, že při shozu markují „pozitivně lichou“ a přijde mi,
že pokud jim posíláte barvu do snapu, vyhodnocují výši karty jako Lavienthala
(již několikrát mi bot brutálně zadal partii po snapu špatně vrácenou další
kartou, která nedávala žádný smysl). Ostatně doplnit do jejich programového
vybavení založeného na simulaci Monte Carlo pár dobře naprogramovatelných
pravidel by asi neměl být zásadní problém. Nicméně podle toho, co autoři jejich
advanced verze tvrdí, je prvním cílem botů v obraně bezpečný shoz. Když jim
v barevném kontraktu necháte nějaké trumfy, rádi si shazují z krátké barvy
(získat snap je, jak píšu výše, prioritou), ale jinak budou shazovat z dlouhé
barvy, kde je to obecně nejbezpečnější.
Na první pohled je trochu
překvapivé, že boti mají problém s dopočítáním partie ve skvízových a
pseudoskvízových koncovkách, kdy již kolem stolu není tolik karet. Když se nad
tím ale blíže zamyslíte, je to logické, protože redukce počtu
možných
alternativ (klesajícího s počtem karet) ještě neznamená vyjasnění té
optimální.
Pokud budete volit mezi jednoduchým nebo dvojitým skvízem, volte druhou možnost,
protože šance, že vám ji zadají, je určitě větší. Speciálně mi několikrát
udělali radost, když si ve variantě odloženého dvojitého skvízu, kde každého
obránce skvízujete v jiném zdvihu, blbě shodil už na počátku ten, co měl být
skvízován jako poslední, takže bylo všechno příjemně vyřešené dříve, než muselo
být.
Abych vám udělal aspoň trochu
radost –
i boti někdy markují!
Do vašeho výnosu markují a shodí velkou, pokud mají eso, krále, nebo dámu za
esem nebo králem na stole, a malou ve všech ostatních případech. Počet vám boti
ale do výnosu v těchto situacích nenamarkují (což je logické, když markují
kvalitu), takže v podstatě nemůžete poznat najisto, zda jim můžete poslat snap.
Na třetím místě ze sekvence dvou nebo více stejně cenných „nejvyšších“ karet
boti stejně jako lidé zahrají nejnižší
kartu (ale nechají se splést, pokud vy to tak neuděláte). Do přiznávané barvy
během partie boti markují počet klasickým způsobem (malá je lichý počet, velká
sudý).
To, že boti (údajně) neinterpretují vaše signály
v obraně, neznamená, že se je nemůžete snažit splést jako hlavní hráč. Vaše
přidávané karty mají na pokračování jejich obrany velký vliv, jak jsem si snadno
ověřil porovnáním průběhu svých partií s jinými sehrávajícími, kteří shazovali
jinak a třeba poctivěji zdola než já. Protože vynášejí sice jinak než normální
smrtelníci, ale v principu poctivě, nenechají se tak snadno splést shozem druhé
karty zdola, ale shoz třetí karty zdola, pokud je to možné, už v jejich obranné
linii udělá paseku. A pokud vám nejspíše vynesli singla, vždycky se z barvy
QJxxx proti Kxx vyplatí shodit z ruky krále, protože tento primitivní manévr má
odhadem 75 % ní úspěšnost. Právě tak funguje (protože dává špatný podklad pro
simulaci Monte Carlem) například vzetí prvního zdvihu v barvě vedené v ruce AKQx
králem (to ale platí i na lidské obránce).
Současný styl dobrého hráče pro
párové turnaje s topovým hodnocením je ultraagresivní v tom smyslu, že jde na
hranu ve snaze sehrávat
závazek. Při turnajích s boty máte pro ultraagresivní přístup ještě jeden důvod
navíc. Boti relativně velice dobře sehrávají, ale přestože jsou schopni
vyseknout úžasnou obranu, poměrně často vám partii neočekávaně zadají. Pokud
sehráváte vy, máte proti sobě dva boty a dvojnásobnou šanci, že se ji m v obraně
něco nepovede, zatímco pokud bráníte, měli byste se před každou partií pomodlit,
ab y měl ten váš zrovna dobrý den (ten, co proti vám sehrává ho totiž má téměř
vždycky).
Na závěr
Daylongs
s boty mají tolik prvků skutečného moderního bridže, že se je určitě vyplatí
hrát jako trénink, i když si kladu otázku, zda vám přece jenom při tisících
partií trochu neku.ví styl (to poznám už brzy, až se po coronaviru (snad!) vydám
do reálného bridžového světa). Kromě toho vám občas přinášejí bridžové zážitky,
na které v reálu nenarazíte, a vychovávají vás ke zdrženlivosti, shovívavosti a
nadhledu, když se něco nepodaří.
Nedávno jsem při
just declare daylong,
kde pouze sehráváte, po vzetí poněkud podezřelého trumfového výnosu v mírně
nestandardním celoherním pikovém závazku, kde máte v trumfech singl 9 proti
šestému Q107542 zatímco ve vedlejší karové barvě máte AKQxxx proti 98xxx
J, namísto pokusu aspoň zčásti
vytrumfovat rozehrál nevinně vypadající vedlejší barvu a spadl pětkrát. Na druhý
den jsem se díval na výsledky, které vypadaly poněkud překvapivě (znovu
zdůrazňuji, že v tomto typu
daylongs
za vás licituje kompletně váš bot a vy pouze sehráváte a licitaci neovlivníte):
Protože mít top za partii, kde pětkrát spadnete a navíc
víte, že všichni vylicitovali to samé, je poněkud překvapivé, podíval jsem se na
traveller, který vypadal už nikoli příliš překvapivě, ale pořád ještě hodně
kuriózně:
Ano, ve čtyřtriku, kde jsem
dokázal spadnout pětkrát, se jen dvěma hráčům v závěsu podařilo spadnout
šestkrát, čtrnáct hráčů v hlavním balíku padalo sedmkrát a dva nešťastníci to
zvládli dokonce osmkrát. Už kvůli takovýmto zážitkům stojí za to
daylongs
hrát
J.