Nelze je porazit

23.4.2021

 

 

Andrew Robson nedávno zveřejnil zajímavé rozdání:

Rozdával S, oba v druhé




K95
A10754
632
KQ

 




Q84
J6
QJ5
108765




A10632
Q32
K97
42

 




J7
K98
A1084
AJ93

 

 

Západ

Sever

Východ

Jih

Reissman Perkins
      1BT
pas 2 pas 2
pas 3BT pas 4
pas…      

Západ vynáší Q. Není důvod propouštět, naopak jsou silné důvody pro vzetí zdvihu. V druhém zdvihu hraje hlavní hráč trumf do esa, pak odblokuje trefy, vrátí se trumfovým králem a hraje vysoký tref, na který zahodí ze stolu káro. Nyní to začíná být zajímavé.

V reálné partii Východ snapl a má nyní dvě možnosti. Buď zadá zdvih výnosem pikového esa, případně malé od něj, nebo zahraje dvě kola kár. Tím má ale hlavní hráč vypracované třinácté káro, na které zahodí pik. Na poslední tref pak zahodí druhý pik a splní.

Východ ale nalezl lepší cestu. V druhém kole kár podehrál kárového krále a Západ vrátil malý pik. To je ve skutečnosti nejlepší obrana, která dává hlavnímu hráči možnost neuhodnout. Ten však bohužel pro obranu uhodl a splnil.

Zajímavá situace nastane, pokud Východ odmítne třetí i čtvrté kolo trefů snapnout.




K95
1075
-
-

 




Q84
-
J5
10




A106
Q
K9
-

 




J7
9
1084
-

 

Zdá se, že jde o vyhrávající cestu. Až se Východ dostane do zdvihu na piky, trumfne a obrana tak získá všechny tři pikové zdvihy.

Hlavní hráč však nyní snapne káro, a pokud by Východ neodblokoval kárového krále, bude vpuštěn srdcem, a nakonec bude muset vynést pik.

Ale pokud se Východ odblokuje, zda se pro hlavního hráče vše ztraceno. Jenže hlavní hráč má ještě jedno eso v rukávu. Po snapnutí kára zahraje ze stolu malý pik. Východ musí dát 6 a hlavní hráč přidá 7!

Západ sice vezme 8, ale nyní nemá dobré zahrání. Tref dává hned možnost snapnout krátkým trumfem. Káro hlavní hráč snapne na stole a buď vpustí Východ trumfem nebo zahraje malý pik do kluka.

Nejlepší vypadá zahrání Q, ale tu hlavní hráč pustí a již mu nic nemůže zabránit své trumfy rozseparovat.

 

Předcházející rozdání